سایت خبری طلوع گناباد

سایت خبری طلوع گناباد

سلام لطفا با آدرس جدیدwww.abas90.irوارد سایت شوید از بازدید شما صمیمانه متشکریم

به منظور اجرای عدالت در سلامت و دسترسی آسان همه مردم به خدمات بهداشتی و درمانی مناسب، به زودی برنامه پزشک خانواده شهری در شهرستانهای گناباد و بجستان اجرا خواهد شد.
در این برنامه سرپرست هر خانواده یک پزشک عمومی را از میان پزشکانی که توسط ستاد اجرایی برنامه پزشک خانواده معرفی شده اند، به عنوان پزشک خانواده خود انتخاب، و نزد وی ثبت نام می کند. پس از آن اعضای خانواده می توانند از سطوح مختلف خدمات این برنامه بهره مند شوند.. البته در برخی موارد، یک یا چند نفر از اعضای خانوار می توانند یکی دیگر از پزشکان منتخب منطقه را به عنوان پزشک خانواده ی خود انتخاب نمایند. کلیه خدمات پزشک خانواده از جمله ویزیت، تزریقات و فرانشیز داروی مورد قبول بیمه رایگان خواهد بود. در صورت لزوم، با تشخیص و راهنمایی پزشک خانواده از طریق نظام ارجاع امکان مراجعه به سطوح تخصصی ( پزشکان متخصص، بیمارستان ها و کلینیک های سرپایی و بستری تخصصی و فوق تخصصی ) فراهم می شود. فرانشیز پرداختی مردم در خدمات این سطوح، به مراتب پایین تر از شرایط فعلی خواهد بود. (75درصد کاهش در ویزیت متخصص و 50 درصد کاهش در هزینه های بستری) قابل ذکر است که در صورت مراجعه مستقیم افراد به پزشکان متخصص بدون نظام ارجاع، کلیه تعرفه ها: ویزیت، دارو و پاراکلنیک ( آزمایشگاه، رادیولوژی، سونوگرافی و... ) به صورت آزاد محاسبه می شود.
چند نکته مهم:
* تنها افرادی میتوانند نزد پزشک خانواده ثبت نام نمایند که تحت پوشش یکی از بیمه های پایه ( خدمات درمانی - نیروهای مسلح - تامین اجتماعی و .. ) باشند. افراد فاقد دفترچه بیمه می توانند با مراجعه به اداره بیمه خدمات درمانی تحت پوشش بیمه سلامت ایرانیان قرار گیرند.
* کلیه افراد تحت پوشش برنامه پزشک خانواده به تدریج دارای پرونده الکترونیکی در واحد های ارائه خدمات خواهند شد.
* هر چند که تمام مراجعات باید از سطح یک ( پزشک خانواده ) آغاز شود، اما در مواقع اورژانسی میتوان با در دست داشتن دفترچه بیمه به اورژانس مراجعه نمود . خدمات اورژانس 115 رایگان است و هزینه خدمات اورژانس بیمارستانی در موارد تحت نظر 10 % ، بستری در بیمارستان 5% و مراجعات غیر ضروری به اورژانس30 % تعرفه بخش دولتی خواهد بود.
* مسافران و ســاکنین موقت در موارد اورژانس می توانند، بدون الزام به رعایت نظام ارجاع به مراکز اورژانس مراجعه نماینـد و یا برای دریافت خدمات با راهنمایی مرکز هدایت و راهنمایی بیماران از خدمات پزشکان خانواده یا کشیک تیم سلامت محل سفر استفاده نمایند.
مرکز هدایت و راهنمایی: شهرستان گناباد : 7220188 (0533)
شهرستان بجستان : 6226802 (0533 )
روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گناباد


نظرات شما عزیزان:

امیر
ساعت13:39---5 تير 1391
ممنون از اطلاع رسانی خوب و دقیقتون

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: عباسعلی قنبری ׀ تاریخ: دو شنبه 5 تير 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , abas90.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com