سایت خبری طلوع گناباد

سایت خبری طلوع گناباد

سلام لطفا با آدرس جدیدwww.abas90.irوارد سایت شوید از بازدید شما صمیمانه متشکریم

دبستان دولتی پسرانه مرحومه زهرا بیدل، واقع در انتهای خیابان امام خمینی 7 به همت والدین و پرسنل دبستان تا کنون یکی از موفق ترین مدارس دولتی شهرستان گناباد بوده است.
بالا بودن تعداد مردودیها در سطح دبستانها باعث شد تا نظام ارزیابی دانش آموزان از شیوه نمره دهی به روش توصیفی تغییر یابد که این شیوه اولین بار در گناباد در دبستان بیدل پیاده شد.

در سال تحصیلی گذشته و با تصویب کلاس ششم ابتدایی و با توجه به اینکه تعدادی از کلاسها در دو گروه برگزار شد در مجموع نه کلاس درس در این دبستان برگزار گردید.
در حالیکه این دبستان برای پنج کلاس درس ساخته شده بود و در نتیجه تعداد دو کلاس به کانکس منتقل گردید و حتی نمازخانه دبستان با پارتیشن بندی به دفتر مدرسه - آبدارخانه و کلاس درس تفکیک شد.در حال حاضر با پیاده شدن نظام 3-3-3-3،مبحث جداشدن کلاسهای اول - دوم و سوم از کلاسهای چهارم - پنجم و ششم و انتقال گروه دوم به مدرسه باهنر(همت سابق) مطرح شده است که با اعتراض والدین دانش آموزان همراه گردیده است.
دلایل اعتراض والدین به شرح ذیل است:

- قدمت بالای مدرسه و گلنگی بودن آن و ضربه پذیری بالای مدرسه در مقابل زلزله با توجه به زلزله خیز بودن گناباد
- حیاط بسیار کوچک مدرسه که جایی برای تحرک و ورزش دانش آموزان ندارد.
- زمین مجاور مدرسه به عنوان پارکینگ کامیونها استفاده می شود که باعث سر و صدا و خطرات احتمالی خواهد شد
- مجاورت مدرسه با بلوار در حال تعریض طالقانی 13 و امکان وقوع حوادث رانندگی

تماسهای تلفنی والدین و مراجعه حضوری تعدادی از آنها به اداره آموزش و پرورش هیچ تاثیری روی تصمیم مسئولان نگذاشته است.پیشنهاد های مطرح شده از سوی والدین از قبیل انتقال دانش آموزان به یک مدرسه بهتر مثل استقلال(نسبت به دبستان باهنر) و حتی استفاده از تعداد بیشتری کانکس در دبستان از سوی مسئولان آموزش و پرورش رد شده است.

تنها راه حلی که مسئولان با آن موافقت کرده اند ساخت چهار کلاس درس در داخل دبستان بیدل به مساحت 200 متر مربع و با هزینه حدود 120 میلیون تومان است(60 میلیون کمک یک فرد خیر و 60 میلیون از محل فروش یک قطعه زمین متعلق به آموزش و پرورش) که با توجه به زمان کم باقیمانده تا مهرماه و نیز با توجه با اینکه قرار داد فرد خیر با آموزش و پرورش ساخت بنا تا مرحله سفت کاری در مدت دو سال است، اینکار شدنی نیست.

بنابراین تعداد زیادی از والدین با مراجعه به دبستان بیدل و دریافت پرونده تحصیلی فرزند خود، اکثرا به مدارس غیر انتفاعی مراجعه می کنند و فقط خانواده هایی که تمکن مالی ندارند مجبور به ثبت نام فرزند خود در مدرسه با هنر خواهند بود.نتیجه کار نیز روشن است.از هم پاشیده شدن یک مدرسه موفق دولتی در سطح شهرستان .
چند سوال:
1-چرا باید هر تغییری از قبیل اجرای نظام توصیفی(یکسال قبل از بقیه دبستانهای سطح شهرستان) یا اجرای نظام 3-3-3-3 (فقط دو دبستان پسرانه و دو دبستان دخترانه)از مدرسه بیدل شروع شود.
2- والدین دبستان که در همه عرصه ها مشارکت کردند (از قبیل اهدای حدود پنج میلیون تومان در شوفاژ کشی مدرسه و سایر موارد مشابه)،آیا آنقدر ارزش نداشتند که از آنها در خصوص این انتقال و نحوه اجرای آن نظر خواهی شود؟
4- آیا وجود این همه تغییرات سریع و پشت سرهم در یک دبستان باعث سردرگمی والدین و دلسرد شدن افرادی نظیر فرد خیر فوق الذکر نخواهد گردید؟
3- آیا مسئولان آموزش و پرورش گناباد راضی هستند فرزند خود را در دبستان باهنر ثبت نام کنند یا فقط مرگ را برای همسایه خوب می دانند؟
یداله پدرام
مسئول انجمن اولیا و مربیان دبستان بیدل

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: عباسعلی قنبری ׀ تاریخ: شنبه 25 خرداد 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , abas90.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com