سایت خبری طلوع گناباد

سایت خبری طلوع گناباد

سلام لطفا با آدرس جدیدwww.abas90.irوارد سایت شوید از بازدید شما صمیمانه متشکریم

 مرحوم حاج غلامرضا
مرگ را رنگ است در فرهنگ خاک مثل مرگ لاله مثل مرگ تاک
 
مرگ سبز و مرگ سرخ و مرگ زرد مرگ هایی گاه گرم وگاه سرد
بزرگی گفته : زندگی صحنه ی تئاتر بزرگی است و ما همه بازیگران آن بر مقیاس این گفتار زندگی نقش بازی کردن است و هر آن چه در ترازوی سنجش کردار نقشمان سنجیده تر و زیباتر به زمره ی صالحان نزدیکیم .
اما چه نادر کسانند آنان که نقششان برایشان زندگی است این به مثابه ی حکم کالعدم است سال ها بود با صدایش آشنا بودیم با صدا و نقش او می بالیدیم و بزرگ می شدیم و پایه های آموخته های دینی و مذهبی مان را استحکام می بخشیدیم وباور مان را از نقش آفرینی و گفتارش در تعزیه خوانی سالار شهیدان شکل می دادیم این حس و صدای آشنا باورمان را مدوّن می ساخت سخن از مردی که تمام حرکات و سکناتش و شاید تمامی خلوت هایش با این نقش و آورادهای مقدسش گره خورده بود .
 نقشی که در قالب نقش نمی گنجد بلکه خود نقش آفرین بود نقش شخصیتی مقدس که بزرگترین حاثه ای جهان اسلام و تشیع بی شک مرهون صبر اوست . مردی که تمام عمر با عزت خویش را در تعزیه ی سرور شهیدان نقش زد و با حنجره ای داودی خویش در نقش بزرگ عقیله ی بنی هاشم یعنی حضرت زینب (س) نقش ایفا کرد و زندگی کرد زین پس این صدای ملکوتی و این حنجره ی آشنا در میان ما خاموش است و ما خاطرات به هم پیوسته ی سال ها را در بهت فقدان خویش گذاشته است . آری این فرجام همگان است .
زندگانی دفتر صد برگهاست صفحه های آخر ما مرگ ماست
زیبایی این ماجرا را در این قرآن سعد نظاره کن که مرگش به هنگام سالروز رحلت زینب (س) رقم می خورد این اتحاد روحانی با معبود و محبوب را ببین که این بی شک اتفاقی نیست .
این همان است که او خود از خدای خویش سالها خواهان بود . اگر چه مرگ این داد بی نشان زمانش بر کسی آشکار نگشته لیکن این کمینه سعادتی است که یزدان پاک به شوریدگان بی قرار خویش تقدیم می دارد .
به مصداق آیه ی شریفه اش که در سوره نحل فرمود : الذین تتوفهم الملئکه طیبین یقولون سلم علیکم ادخلو الجنته بما کنتم تعلمون : مومنان آن هنگام که مرگشان فرا می رسد فرشتگان روحشان را می ستانند در حالی که پاک و پاکیزه اند : سلام بر شما ! وارد بهشت شوید به خاطر اعمالی که انجام داده اید .
روحش شاد - التماس دعا
هیئت متحده حسینی گناباد ـ مسجد امام حسین (ع)



مرحوم حاج غلامرضا

مرحوم حاج غلامرضا
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: عباسعلی قنبری ׀ تاریخ: شنبه 11 خرداد 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , abas90.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com