سایت خبری طلوع گناباد

سایت خبری طلوع گناباد

سلام لطفا با آدرس جدیدwww.abas90.irوارد سایت شوید از بازدید شما صمیمانه متشکریم

مسکن مهری که قرار بود مسکنی برای درد بی خانمانها باشد، متاسفانه در گناباد از ابتداي کار تاکنون گرفتار موانع ومشکلات زيادي شد که سرعت ساخت و ساز اين پروژه را تحت تاثير قرارداد به طوري که عملا مي بينيم اين طرح در شهرستان با موفقيت همراه نبوده و تاکنون تنها چند واحد واگذار شده است.
يکي از اولين مناطقي که در زمان اجراي طرح مسکن مهر و انتخاب قشرهدف در گناباد واگذار شد منطقه شهرک شهرجو بود.
.به گفته بسیاری جا نمایی مسکن مهر در گناباداز ابتدا خلاف بوده واصلا در شهر کویری گناباد نیازی به اپارتمان سازی نبوده زیرا زمینهای زیادی دارد که میتوان به عنوان مسکن ویلایی از ان استفاده کرد از جمله حاشیه جاده کناباد به کاخک ویا جاده ریاب به سنو .
يکي از متقاضيان مسکن مهر در شهرک شهرجو در خصوص وضعيت اين پروژه گفت: متاسفانه اين طرح در شهرستان گناباد با کندي در حال اجراست به طوري که برخي از متقاضيان علي رغم واريزي حق السهم خود راضي و اميدوار نيستند.
وي ادامه داد: عدم جديت و اتحاد بين مسئولين اجراي اين طرح در شهرستان باعث شده که امروز با تعطيلي کار ویا نیمه تعطیلی درمنطقه شهرک شهرجو مواجه باشيم.
وي اضافه کرد: واگذاري زمين در ساير مناطق شهرستان قبل از واگذاري واحد هاي شهرک شهرجو نيز از جمله اقداماتي است که باعث شد امروزه برخي به دليل دودل بودن و يا رغبت به ساير مناطق از واريز حق السهم خود خودداري کنند که نتيجه آن جز خالي ماندن دست تعاوني ها و عدم آزاد شدن وام بانک مسکن نيست..

وي اضافه کرد: چنانچه امتيازاتي براي اين منطقه در شهرستان اتخاذ شود و وعده هاي مسئولين از جمله راه ارتباطي و موضوع گردشگري عملي شود مشکل اين شهرک حل خواهد شد.

يکي از کارگران ساختماني اين طرح نيز در شهرستان گفت: متاسفانه وضعيت نقدينگي تعاوني هاي مسکن مهر براي پرداخت هزينه ها اسفناک است و واريزي اعضا و چند درصد وام بانک مسکن جوابگوي هزينه هاي انجام شده نيست.
وي افزود: در حال حاضر مبلغي بيش از 50 ميليون تومان از تعاوني هاي مختلف طلبکار هستيم اما هيچ کدام از تعاوني ها در خصوص پرداخت آن هيچ کاري نمي کنند.

وي ادامه داد: از مهمترين عوامل تعطيلي و مشکلات اين شرکت ها معضل بي پولي وتورم و مقروض بودن پيمانکاران به کارگران ساختماني است

وي اضافه کرد: برخي از اعضا نيز توان واريز پول به حساب شرکت ها را ندارند و در مجموع اين عوامل باعث شده پيمانکاران در پرداخت کارکردهايي که تا کنون صورت گرفته است دست خالي باشند.
یکی دیگر از متقاضیان گفت : از مهم ترين مشکلات که در اجراي اين طرح در شهرستان روبرو بوديم عدم وجود انبوه سازان و پيمانکاران باتجربه در گناباد بود که موجب شد افرادي از ساير شهرستان ها اين پروژه ها را در دست بگيرند که اين امر در ايجاد هزينه هاي پرت و قدرت کمتر چانه زني و تخفيفات موثر بود.
فغانی اضافه کرد: نبود زيرساخت ها و امکانات در منطقه جهت اجراي اين پروژه نيز باعث شد تا تعاوني ها هر کدام به طور جداگانه اقدام به خريد تانکرآب، ديزل ژنراتور و سوخت نمايند که همه ي اين موارد هزينه هايي بود که بر تعاوني ها تحميل شد.
مدیر عامل تعاونی مسکن مهرآزاد جهادنیز گفت : زمین مسکن مهر جهاد از اخرین زمینهای واگذار شده بود و خوشبختانه جزءاولین تعاونی بود که واحدهایش را تحویل متقاضیان داد
اکبر نوريان در ادامه با اشاره به ميزان پيشرفت مسکن مهر آزاد جهاد کشاورزي گناباد گفت: خوشبختانه همکاري خوب اعضا و واريزي 11 ميليون توسط هر عضو و همچنين همکاري مسئولين باعث شد در فاصله خيلي کوتاه بيشترين پيشرفت فيزيکي را در اجراي اين طرح در شهرستان داشته باشيم .به طوری که از 66 واحد این تعاونی45واحد تکمیل وقابل سکونت میباشدواکنون حدود ده خانواده در ان سکونت دارند.
وي در خصوص راهکارهاي حل مشکلات اين پروژه در شهرستان گفت: همکاری اعضاي تعاوني ها جهت واريز حق السهم خود، جايگزين کردن اعضايي که همکاري نمي کنند و اتحاد مسئولين براي اجراي اين پروژه راه حل هايي است که مي تواند در حل مشکلات موثر باشد..
سرپرست اداره راه و شهرسازی گناباد نیز با اشاره به پروژه‌های مسکن مهر شهرستان اظهار داشت: تا پایان سال جاری با توجه به وعده پیمانکاران مسکن مهرتعدای از واحدهای پروژه‌ مسکن مهر گناباد تحویل متقاضیان می‌شود.
عباسعلی مرادی گفت: 2 هزار و 830 واحد مسکن مهرتوسط تعاونیها ،خود مالکین وانبوه سازان در حال ساخت است که 850 دستگاه از این واحدها تا کنون به بهره برداری رسیده است
. مرادی در رابطه با تاخیر افتتاح پروژه‌های مسکن مهر گناباد اظهار داشت: تعهدات دولت که شامل پرداخت وام واماده سازی زمین وزیر ساختها بوده تامین شده اما برخی اعضای تعاونی‌های مسکن مهر در زمینه سهم خود بسیار ضعیف عمل کردند که این امر خود سبب تاخیر در افتتاح پروژه‌های مسکن مهر گناباد شد.
وی عدم انتخاب زمین مناسب در ابتدای طرح ،عدم توان کافی بعضی از انبوه سازان ،عدم تخصص کافی برخی از مدیران عامل تعاونیها ،تورم لجام گسیخته در بازار و نبود متقاضی به تعداد واحدهای در حال ساخت را از دیگر مشکلات مسکن مهر گناباد اعلام نمود .
وی گفت در حال حاضر اکثرمسکن مهر گناباد توسط انبوه سازان با حدود 40 درصد پیشرفت در حال ساخت است .
دکتر احمدی نژاد در چهارمین سفر خود به شهرستان گناباد در رابطه با مشکلات مسکن مهر این شهرستان در جمع مردم قول داد به زودی وزیر راه وشهرسازی را جهت رسیدگی ورفع مشکلات مسکن مهر به این شهرستان اعزام خواهم کرد اما این وعده با گذشت یک سال محقق نشد وبه دلیل عدم رسیدگی اکثرا تعطیل گردیده است .

سابقی - خبرنگار قدس

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: عباسعلی قنبری ׀ تاریخ: چهار شنبه 8 خرداد 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , abas90.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com