سایت خبری طلوع گناباد

سایت خبری طلوع گناباد

سلام لطفا با آدرس جدیدwww.abas90.irوارد سایت شوید از بازدید شما صمیمانه متشکریم

هر چند این سالها در کشور قیمت املاک واجاره خانه افزایش چشمگیرو خارج از ضابطه داشته است اما این افزایش در گناباد نسبت به سایر شهرهای اطراف ان از شدت بیشتری برخوردار است بطوریکه عدهای از شهروندان نسبت به این افزایش گلایه دارند و خواستار جلوگیری ازاین افزایش بی ضابطه هستند .
به اعتقاد مردم، وجود بنگاه‌های املاک متعدد آن‌هم بعضاً با فاصله بسیار اندک در کنار هم نشان از سودآور بودن این شغل دارد .گروهی معتقدند، برخی از این واحدها با خرید و رد و بدل کردن ملک و مسکن ميان خود در افزایش قیمت آن نقش دارند. یکی از شهروندان گفت متاسفانه قیمت ملک واجاره خانه اصلا کارشناسی نیست چرا که صاحبان ملک هر قیمتی را پیشنهاد کنند بنگاه داران هم به خاطر دریافت حق معامله همان قیمت را به خریدار اعلام می کنند و کار کارشناسی انجام نمی دهند
.حسین خفاجه افزود : متاسفانه صاحبان ملک بدون کار کارشناسی قیمت ملک ویا اجاره منزل خود را بر اساس قیمت وگفته همسایه قیمت گذاری می کنند بدون انکه ویزگیهای ان را در نظر بگیرند. از طرفی ورود عده زیادی از افراد به حرفه دلالی وبنگاه داری ونا اشنایی انان از قیمت کارشناسی هر منطقه باعث افزایش قیمتها شده است .
رئیس اتحادیه صنف مشاورین املاک گناباد در گفتگو با خبرنگار ما گفت : حدود 51 واحد معاملات ملکی و مسکن دارای مجوز و تحت پوشش این اتحادیه در شهر گناباد وجود دارد که از این تعداد 41 واحد فعال ومشغول فعالیت می باشند. و از سال 86 با همکاری اعضای هیئت مدیره سعی گردیده تا پروانه جدیدی صادر نگردد .
مهدی درویش گفت :شاخص خاصی برای تعداد واحدهای صنفی نسبت به جمعیت ساکن هر شهری در دست نیست اما در شهری مثل گناباد این تعداد بنگاه املاک زیاد است .
رئیس اتحادیه صنف مشاورین املاک گناباد در خصوص گلایه مردم از نقش برخی از بنگاه‌های املاک در گران کردن قیمت مسکن و ملک به دلیل خرید و فروش و چند دست گشتن آن بین خود گفت : با توجه به سیاستهای غلط در گذشته در واگذاری پروانه بنگاه املاک به افراد بی سواد ویا فاقد صلاحیت اخلاقی ویا افراد دو شغله که اغلب کارمند ادارات وشرکتها می باشند باعث شده که نگاه مردم به این حرفه مثبت نباشد وبا دید دیگری نگاه کنند .اما افرادی که تنها از این راه امرار معاش میکنند نسبت به کارشان حساس هستند وبا وسواس بیشتری نسبت به شغلشان عمل می کنند
وی با اشاره به افزایش تعداد بنگاههای املاک گفت :متاسفانه در چند سال اخیر معاملات مسکن رشد کاذبی داشته وباعث جذب افراد خاص به ویژه جوانان بیکار وبی تجربه وبا زنشستگان بعنوان دلال به این حرفه شده است
.وی بوجود امدن برخی مشکلات از سوی مشاورین املاک را ناشی از اشنا نبودن انان به ضوابط وقوانین دانست وگفت :متاسفانه گاها توسط افراد طماع برخی مشتریان اغفال می شوند.که در صورت شکایت شهروندان با شدت با افراد خاطی بر خورد می شود .وی علت گرانی مسکن وملک را نسبت به دیگر شهرهای استان ناشی از سیاستهای غلط در واگذاری قطعات بزرگ زمین به سازمانها و ارگانها دانست وگفت :تاخیر در واگذاری مسکن مهر وبعضا جانمایی بسیار بد این طرح در گناباد و کوتاهی در طرح جامع شهری ونیز عدم بازنگری طرح با توجه به افزایش ساخت وسازها از دیگر موارد افزایش قیمت زمین در گناباد می باشد .
درویش افزود : قیمت مسکن و ملک در بازار بر مبنای عرضه و تقاضا و قیمت نهاده‌های ساخت و ساز نظیر مصالح ساختمانی، تعرفه‌های شهرداری و نظام مهندسی مشخص می‌شود، اما به محض برهم خوردن این تعادل، قیمتها نوسان می‌یابد وار سویی دیگر افزایش تقاضا به دلیل مهاجرت روستاییان به شهر .
و پیشی گرفتن تقاضا از عرضه ، باعث رشد قیمتها می شود .
. رئیس اتحادیه صنف مشاورین املاک گناباد عدم وجود قوانین حمایتی از مشاورین املاک در قوانین صنفی وحقوقی ،نگاه کاذب بودن به این شغل از طرف مسولین ، ورود افراد بی صلاحیت به این حرفه ،وعدم وجود سیستم یک پارچه کارشناسی و قیمت گذاری را از مشکلات بنگاه داران عنوان کرد وافزود :مشتریان قبل از اجاره ویا خرید ملک وسواس زیادی نسبت به استعلاامات شهرداری وسایر ادارات داشته باشند وبا افراد خبره مشورت نمایند و مالکین هم انصاف را رعایت نمایند، هر چند تورم وگرانی لجام گسیخته در جامعه بیداد می کند که باید توسط دولت نظارت بیشتری شود. /


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: عباسعلی قنبری ׀ تاریخ: چهار شنبه 8 خرداد 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , abas90.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com