سایت خبری طلوع گناباد

سایت خبری طلوع گناباد

سلام لطفا با آدرس جدیدwww.abas90.irوارد سایت شوید از بازدید شما صمیمانه متشکریم

به گزارش روابط عمومي اداره ميراث فرهنگي و گردشگري شهرستان بجستان ، اولین جشنواره نوروزی یونسی در کاروانسرای این شهر برگزار شد.
اولین جشن نوروزی در شهر یونسی از توابع بجستان با استقبال مردم و خصوصاً جوانان این شهر روبرو شد. دبیر ستاد دائمی تسهیلات زائرین شهرستان بجستان گفت:

با توجه به مصوبات ستاد دائمی سفرهای کشور مبنی بر برگزاری جشنواره ملی صدای بهار ، این ستاد نیز برنامه ریزی لازم را جهت برگزاری هر چه باشکوهتر این مراسم در سطح شهر و روستاها انجام داده است تا همچون سال گذشته این جشنها که با هدف احیا سنتهای نوروزی می باشد مورد استقبال مردم قرار گیرد.


مهدی ذوالفقاری افزود: جشن نوروز برای اولین بار در کاروانسرای تاریخی این شهر و با اجرای برنامه های مختلف فرهنگی برگزار شد .
وی گفت در این جشنواره که همراه با موسیقی سنتی و رقص محلی بود جوانان روستا به اجرای بازیهای بومی و محلی پرداختند.
مسئول میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری بجستان گفت: دراین جشنواره بازیهای بومی محلی همچون سوبازی ، طناب کشی و سه پایه ترشیزی اجرا شد.
دبیر ستاد تسهیلات زائرین بجستان گفت: کاروانسرای یونسی یکی از آثار شاخص شهرستان می باشد که با کمک شورای اسلامی ، شهرداری و انجمن میراث فرهنگی در راستای کمپ اقامتی مسافران نوروزی بهسازی و آماده گردیده است.
وی گفت: در این کاروانسرا که در ایام نوروز آماده بازدید مسافرین و زائرین می باشد نمایشگاهی از اشیا مردم شناسی در معرض دید عموم قرار گرفته است.
شایان ذکر است کاروانسرای یونسی با قدمت صفویه در مسیر جاده تاریخی عراق و در مسیر کاروانهای زیارتی از مرکز ایران همچون یزد و اصفهان به سمت مشهد واقع می باشد .


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: عباسعلی قنبری ׀ تاریخ: چهار شنبه 7 فروردين 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , abas90.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com