سایت خبری طلوع گناباد

سایت خبری طلوع گناباد

سلام لطفا با آدرس جدیدwww.abas90.irوارد سایت شوید از بازدید شما صمیمانه متشکریم

gowd.kolang(5)رییس فدراسیون ورزشهای پهلوانی و زورخانه ای کشور گفت: گناباد ظرفیت برگزاری مسابقات منطقه ای و یا حتی بین المللی ورزشهای پهلوانی و زورخانه ای را دارد.
گناباد ظرفیت برگزاری مسابقات منطقه ای و یا حتی بین المللی ورزشهای پهلوانی را دارد به گزارش ایرنا، محمد رضا طالقانیˈ در آیین کلنگ زنی ساخت چهاردهمین گود زورخانه ای شهرستان گناباد، افزود: در کرمانشاهی که آن همه عشق پهلوانی در بین مردم و جوانانش موج می زند تنها دو گود زورخانه وجود دارد و وجود 13 گود زورخانه در شهرستان گناباد موجب تحسین و آفرین است.

وی با بیان اینکه وجود این تعداد گود زورخانه در گناباد خستگی را از تن در می کند، افزود: البته شما هم کار زیادی نکرده اید چون شهر شما متبرک به نام علی (ع) و مشهور به علی دوستی است و باید ورزش منسوب به مولا علی (ع) در این شهر رواج خاصی داشته باشد.او گفت:گود زورخانه با مسجد، یکی است چون اصل نماز، علی و ولایت اولاد علی (ع) است و او و فرزندانش هستند که همه کاره خداوند تبارک و تعالی بر روی زمین هستند.
در این آیین شهردار گناباد نیز گفت:این گود باستانی با صرف اعتباری افزون بر 9 میلیارد و 200 میلیون ریال از محل درآمدهای عمومی این شهرداری ساخته می شود.ˈحمید بناییˈ افزود:این زورخانه در زمینی به مساحت 433 متر مربع در بهترین نقطه شهر گناباد ساخته می شود و ظرف 12 تا 18 ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.
وی با بیان اینکه شهرداری گناباد از متولیان ورزش این شهرستان در زمینه ورزش بهتر کار کرده است، گفت:شهرداری گناباد از سال 1386 تا کنون حدود 60 میلیارد ریال برای ورزش شهرستان گناباد هزینه کرده است.وی اظهارداشت :ساخت و طراحی پنج میدان روباز، میدان دو و میدانی و اسکیت و میدان روباز با چمن مصنوعی از جمله اقدامات شهرداری گناباد در زمینه تربیت بدنی و ورزش است.
بنایی افزود: شهرداری گناباد اعتقاد دارد که باید درآمد مردم را صرف خود مردم کرد و در کنار عمران شهری باید به تربیت بدنی که موجب نشاط و شادابی و سرزندگی مردم می شود نیز پرداخت.
فرماندار گناباد نیز در این آیین با بیان مختصری از پیشینه تاریخی شهرستان گناباد گفت:تعداد گودهای ورزش باستانی در شهرستان گناباد از تعداد گودهای موجود در شهر مشهد به عنوان مرکز استان خراسان رضوی بیشتر است.ˈمحمد صفاییˈ افزود:ممکن است که این گودها به لحاظ کیفیت و وسعت، قابل رقابت با گودهای مرکز استان نباشد اما تعدد آنها و کمیت آنها نشانگر رویکرد مردم شهرستان گناباد به این ورزش اصیل اسلامی - ایرانی است
شایان ذکر است این گود در کوچه ی ناصر خسرو 6 - جنب مجتمع تجاری شریعت کلنگ زنی شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: عباسعلی قنبری ׀ تاریخ: چهار شنبه 7 فروردين 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , abas90.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com