سایت خبری طلوع گناباد

سایت خبری طلوع گناباد

سلام لطفا با آدرس جدیدwww.abas90.irوارد سایت شوید از بازدید شما صمیمانه متشکریم

 قنات قصبه گنابادمدیر پژوهشگاه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شمال شرق کشور، گفت: 60 درصد کار ثبت جهانی قنات قصبه منطقه شهر گناباد به اتمام رسیده است.
ˈابوالفضل مکرمی فرˈ  در آیین بهره برداری از کمپینگ گردشگری روستای هدف گردشگری ˈریابˈ شهرستان گناباد افزود: این رقم به طور متوسط بیان می شود چرا که به طور مثال هم اکنون کار ثبت جهانی قنات قصبه در شهرستان گناباد شامل اموری نظیر کارهای مقدماتی، تهیه پرونده های عملیاتی و برآورد اعتبارات 80 درصد پیشرفت داشته است.

وی گفت: بخشی از پروژه ثبت جهانی قنات قصبه منطقه شهر گناباد در خراسان رضوی، بخشی در تهران و بخشی در فرانسه صورت می گیرد که پیگیری آن را دشوار و زمان بر کرده است اما امیدواریم که در خرداد یا تیرماه سال آینده این کار به اتمام برسد و بتوانیم جشن ثبت جهانی قنات قصبه را در گناباد برگزار کنیم.

او افزود: قنات قصبه منطقه شهر گناباد تنها اثر میراث فرهنگی استان خراسان رضوی است که قابلیت ثبت جهانی داشته است لذا باید به شکل دقیق و مستمر و پیگیرانه کار ثبت آن را دنبال کرد.

وی درباره طرح قنات پیمایی در شهر کاخک شهرستان گناباد که طی آن گردشگران با فضای داخل قنات در زیر زمین آشنا می شوند نیز گفت: برای انجام کار مطالعاتی این طرح در سال 1391 مبلغ 300 میلیون ریال اختصاص یافته و در سال آینده نیز اعتبار مورد نیز جهت ادامه کار تخصیص خواهد یافت.

در این آیین رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گناباد نیز درباره کمپینگ گردشگری روستای هدف گردشگری ˈریابˈ گناباد گفت: این کمپینگ در مقابل مقبره ˈابومنصور ریابیˈ ساخته شده است و با توجه به برگزاری آیین های سوگواری محرم در این محل، کاربردی دوگانه دارد.

ˈامان الله نوروزیˈ افزود: نصب سه سکوی نشیمن و آلاچیق، محوطه سازی هزار متر مربع با آجر فرش، ساخت شش سرویس بهداشتی و وضوخانه با آب گرم در 85 متر مربع از جمله اقدامات صورت گرفته برای راه اندازی این کمپینگ گردشگری بوده که بابت آن مبلغ یک میلیارد ریال هزینه شده است.

ابو منصور ریابی که مزارش در روستای ریاب شهرستان گناباد قرار دارد وزیر دربار طغرل سلجوقی بوده و به خاطر حسن سلوکی که با مردم این منطقه داشته مزارش مورد اعتنا و احترام اهالی محل قرار دارد.

منبع: ایرنا


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: عباسعلی قنبری ׀ تاریخ: دو شنبه 7 اسفند 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , abas90.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com